Nederlandlingvaj   ĵurnal-artikoloj

tradukitaj en Esperanton
fare de Toon Witkam


fonto:
la Nederlanda ĵurnalo NRC
http://www.nrc.nl/handelsblad/van/2015/februari/23/poetin-heeft-zijn-eigen-medialeger-1468696
tradukis ĝin (el la Nederlanda en Esperanton) Toon Witkam

Putin havas sian propran amaskomunikil-armeon

La Kremlo laborigas centojn da ‘propagando-troloj’ kiuj metas por-Rusajn mesaĝojn sur retejoj de Okcidentaj amaskomunikiloj.

NRC 23 februaro 2015

 

Fare de nia redaktoro
Tom Vennink


Vi estas senlabora kaj vidas anoncon pri vakanta plentempa posteno. La salajro estas bonega, imponaj diplomoj kaj poentlistoj ne necesas, kaj la laboro estas facila: simplajn mesaĝojn postlasi sur novaĵ-retejoj kaj sociaj retoj. La sola kondiĉo estas ke vi en tiuj propagandas la pozicion de via registaro. Elektu nur: ĉiumonate monon sur via konto, aŭ daŭrigi serĉadon inter la malabundaj vakantaĵoj.

En Rusio centoj da laborserĉantoj dum la lastaj du jaroj trovis tiel postenon. Tio donis al la Kremlo centojn da dungitoj kiuj en interreto kontraŭdiras kritikajn mesaĝojn pri la Kremlo, kaj metas tie por-Rusajn novaĵojn anstataŭe. Pri ekzemple la milito en Ukrainio. Kie la ‘batalantoj’ en la oriento alfrontas la ‘faŝistan’ registaron en Kievo.

En Okcidento, tiaj homoj estas konataj kiel ‘propagando-troloj’. Ili faras novaĵ-retejojn kun nur por-Rusa novaĵo. Kaj ili metas sennombrajn por-Kremlaj sciigojn sub artikoloj pri Rusio. Ne nur pri la Rusa rolo en Orient-Ukrainio, sed ankaŭ pri temoj kiel la esprimlibereco post la atencoj al Charlie Hebdo, gejaj rajtoj aŭ Rusaj opoziciuloj. Inter aliaj The Guardian, la Süddeutsche Zeitung kaj revuo The Atlantic suspektas ke ili havas reagojn de la por-Rusaj troloj sur sia retejo.

La troloj funkcias kiel elementoj en amaskomunikil-kampanjo de la Kremlo, tiel skribis la Rusa ĉiutaga komercĵurnalo Vedomosti pasintsomere surbaze de anonimaj fontoj proksime al la prezidenta stabo. La registaro pere de tielnomataj PR-burooj[i] laŭdire pagas la blogantojn por defendi la Kremlon sur en- kaj ekster-landaj retejoj.

Ne estas sekreto ke la Rusa registaro estas kontraŭstaranta la ‘Usonan propagandon’ en Okcidentaj amaskomunikiloj. Tiel prezidento Putin nomis la interreton ankoraŭ pasintjare ‘projekto de la CIA’. Por aŭdigi kontraŭsciigojn eksterlande, ankaŭ la internacia televida sendostacio Russia Today estis kreita, kiu en pluraj lingvoj elsendas novaĵojn kaj dokumentajn filmojn ekster Rusio – ankaŭ en Nederlando. Eksterlandaj ĵurnalistoj estas altirataj per luksaj salajroj. La mono venas de la Rusa registaro.

La interret-troloj estas enmetataj ekde 2013. Tiam malfermiĝis ‘la agentejo por la analizo de la interreto’ en antaŭurbo de Sankt-Peterburgo. Ĝi evidentiĝis esti masko por la trol-rezervejo, laŭ The Saint Petersburg Times. Dume, la agentejo translokiĝis al Sankt-Peterburgo mem.

 

[i] PR (Public Relations) = publika informado

Ĉiuj artikoloj   |  




© novembro 2017 Toon Witkam | Powered by RosyGrass
Hosted by Bluehost.com